Το vima365.gr είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.Απλά γαρ εστί της αλήθειας επη

ΔΙΣΚΟΒΟΛΟΙ

Απο την Αρχαιολογο Σοφία Δημητριαδου Κοκκίνου

Ο μαρμάρινος Δισκοβόλος του Μύρωνα είναι ένα από τα πολλα αντίγραφα από τον χάλκινο του Μύρωνα 450-440 πΧ. Ισως είναι το τελειώτερο (Lancelloti), στο Μουσείο Θερμών στη Ρώμη.

Ο μαρμάρινος Δισκοβόλος Μύρωνα από τις Ελευθερές.

Ο αθλητής λυγίζει προς τα εμπρός το κορμί του όπου διαγράφεται η τέλεια γνώση των μυών.

Το τεντωμένο δεξί του χέρι κρατα το δίσκο, ενω το αριστερό αγγίζει το γόνατο Στηρίζεται στο δεξί λυγισμένο πόδι και ακροπατά με το αριστερό

Ο δέντρινος κορμός είναι ρωμαικό συμπλήρωμα .

Το τεντωμένο χέρι έχει διαγράψει το ευρύτερο τόξο, η κίνηση μετεωρίζεται και ο χρόνος καθηλώνεται για μια «στιγμή», και αυτή διαιωνίζει το άγαλμα.

Τον Δισκοβόλο του Ναυκίδη (τέλη 5ου αι.πΧ. ) είδε ο Γκαίτε το 1788, και τον ονόμασε ‘΄Ο ήρεμος Δισκοβόλος» Αυτός ο χαρακτηρισμός δείχνει την αντίθεση ανάμεσα στους δύο Δισκοβόλους.

Ο μαρμάρινος Δισκοβόλος του Ναυκύδη από το Άργος

Του Ναυκίδη είναι ένας γεροδεμένος έφηβος. Τα πόδια του ακουμπούν με ολόκληρα τα πέλματα στη γη. Το δίσκο κρατά στο κατεβασμένο αριστερό χέρι.

Φαίνεται ήρεμος αλλά είναι συγκεντρωμένος καθώς μετρά τον περιορισμένο χώρο που που πρέπει να κινηθεί.

Εδώ είναι η προετοιμασία της «στιγμής» της βολής.

Το δεξί χέρι μοιάζει να σχεδιάζει τους κύκλους και τους βηματισμούς.

Τον χάλκινο Δισκοβόλο του Ναυκύδη θεωρούσαν σπουδαιο έργο στην αρχαιότητα καθώς βεβαιώνουν τα πολλά ρωμαικά μαρμάρινα αντίγραφα.

Μουσείο Βατικανού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά