Το Vitara είναι πιο φθηνό, όμως στη βασική έκδοση δεν έχει ούτε πίσω ηλεκτρικά
Συγκρίνουμε δύο χειροκίνητα, ήπια υβριδικά μικρά SUV που «έγραψαν» πολλές πωλήσεις το 2024. Από τη μία πλευρά έχουμε το Suzuki Vitara με τα 129 άλογα (από 20.580 ευρώ) το οποίο βρέθηκε στην 3η θέση των best-seller μικρών SUV. Στην άλλη πλευρά, είναι το Ford Puma των 125 ίππων (από 23.647 ευρώ), το οποίο ακολούθησε στην αμέσως επόμενη θέση των πωλήσεων.

Με μια πρώτη ματιά, η χαμηλή τιμή ανήκει στα πλεονεκτήματα του Suzuki Vitara, όμως υπάρχει λόγος που κοστίζει κάτω από τα 21 χιλιάρικα. Η εισαγωγική εξοπλιστική έκδοση GL αναβαθμίστηκε μεν στον τομέα της ασφάλειας υιοθετώντας την ευρωπαϊκή οδηγία GSR2, ωστόσο υστερεί σε ηλεκτρικές ευκολίες-ανέσεις και στον ψηφιακό της διάκοσμο. Για παράδειγμα, το Suzuki Vitara δεν έχει στάνταρ πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, τα οποία προστίθενται στη δεύτερη έκδοση GL+, μαζί με τα θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού (από 22.480 ευρώ). Συν τοις άλλοις, δεν έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ και η διάσταση της οθόνης (9 ιντσών) είναι μικρότερη σε σχέση με όσα βλέπουμε σε άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Μάλιστα, αυτά τα στοιχεία δεν αναβαθμίζονται σε κάποιο ακριβότερο εξοπλιστικό πακέτο.
Αντιθέτως, στην βασική έκδοση Titanium του Ford Puma υπάρχουν πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων. Επίσης, η πρόσφατη ανανέωση έφερε και μεγαλύτερη οθόνη αφής, πλέον στις 12 ίντσες.
3 χρόνια μεγαλύτερη εγγύηση & 25% φθηνότερο κόστος service στην 5ετία έχει το Ford
Μία πολύ σημαντική παράμετρος που ενισχύει τον Value For Money χαρακτήρα του Ford Puma έχει να κάνει με τις after sales υπηρεσίες-παροχές. Η Ford προσφέρει σε κάθε μοντέλο της τη μεγαλύτερη εγγύηση της αγοράς, διάρκειας 8 χρόνων, όταν η Suzuki καλύπτει βέβαια και τα δικά της αυτοκίνητα με μια καλή εγγύηση 5 ετών. Επίσης, διαφορές υπάρχουν και στο κόστος service των δύο μοντέλων (5ετία). Στην έρευνα-ρεπορτάζ που έχει κάνει το AutoΤρίτη, το Puma είναι 25% φθηνότερο (842 ευρώ έναντι 1.037 ευρώ για το Vitara).
Εσωτερικό – Χώροι
Το ανανεωμένο Suzuki Vitara έχει μεγαλύτερη και στάνταρ, πια, οθόνη αφής (9 ιντσών), όμως η γενικότερη εικόνα της καμπίνας μοιάζει ένα «κλικ» πίσω σε σχέση με όσα βλέπουμε σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας.
Εσωτερικό: Περισσότερο σύγχρονο & μοντέρνο το Puma

Η πρόσφατη ανανέωση του Ford Puma έφερε μεγαλύτερη οθόνη αφής από το βασικό εξοπλισμό (12′), ενώ νέο είναι και το τετραγωνισμένο τιμόνι, η στεφάνη του οποίου δεν κρύβει το οπτικό πεδίο.
Η ψηφιακή εξοπλιστική υπεροχή του Puma εξασφαλίζει στο SUVάκι της Ford περισσότερο σύγχρονη και θελκτική εικόνα σε σχέση με την καμπίνα του Vitara. Ο πίνακας οργάνων στο Ford αλλάζει χρώματα αναλόγως του προγράμματος οδήγησης, ενώ η κάθετη οθόνη αφής με το νέο σύστημα infotainment SYNC4 είναι σημαντικά πιο γρήγορη σε απόκριση και με καλύτερη ποιότητα γραφικών σε σχέση με εκείνη του Suzuki. Από εκεί και πέρα, το Puma κερδίζει και στο κομμάτι «ποιότητα κατασκευής», φέροντας στιβαρή συναρμογή στα περισσότερα υλικά του ή το άνοιγμα-κλείσιμο των πορτών του αμαξώματος.
Χώροι: Πιο βολικό για τους πίσω επιβάτες το Vitara, πολύ πιο μεγάλο το πορτ-μπαγκάζ του Puma
Στο κομμάτι της χωροταξίας, τα δύο αυτοκίνητα έχουν τα δικά τους ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, το Suzuki Vitara έχει ελαφρώς πιο φαρδύ πίσω κάθισμα, που φιλοξενεί 2 ενήλικους επιβάτες και 1 παιδί. Από την άλλη πλευρά, το Ford Puma επενδύει στον χώρο αποσκευών, έχοντας το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ της κατηγορίας των μικρών SUV. Μαζί με τον κυρίως χώρο των 436 λτ. υπάρχει και ένας δεύτερος 80 λτ. κάτω από το δάπεδο, το περίφημο MegaBox. Η συνολική χωρητικότητα, λοιπόν, είναι στα 536 λτ. που σημαίνει ότι χωρά μία μεγάλη βαλίτσα (100 λτ.) και μία μεσαία βαλίτσα (70 λτ.) παραπάνω σε σχέση με το πορτ-μπαγκάζ του Suzuki Vitara (362 λτ.).
https://www.autotriti.gr/