Το vima365.gr είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.Απλά γαρ εστί της αλήθειας επη

Η Δ η μ η τ ρ α ς της Κ ν ί δ ο υ

Απο την Μιράντα Σκηνίτη – Διπλωματούχος Ξεναγος

Το έξοχο μαρμάρινο άγαλμα της Δ η μ η τ ρ α ς της Κ ν ί δ ο υ , από την Καρια της Μικρας Ασίας (σημερινό Τεκίρ της Τουρκίας), ανακαλύφτηκε το 1857 μέσα στον αρχαιο ναό της στο Τριόπιον της Κνίδου, από τον Charles Thomas Newton που το έστειλε κατευθείαν στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου (παρατύπως).
Χρονολογείται στο 350 π.Χ., και έχει αποδοθεί λόγω τεχνοτροπίας σε εναν από τους τρεις συνεργαζόμενους γλυπτες της εποχης, τον Βρύαξη της Ροδιακής σχολής, τον Λεωχαρη η τον Σκόπα.
Προκειται για τους καλλιτέχνες που μαζί με τον γλυπτη Τιμόθεο, δημιούργησαν τα γλυπτά του Μαυσωλείου της Αλικαρνασσού, κατόπιν ανάθεσης του έργου από την βασίλισσα Αρτεμισία Β´ της Καριας, στην μνήμη του αδελφού και ταυτοχρονα συζύγου της , Μαυσωλου.
Ο καθένας ήταν υπεύθυνος για μια πλευρά του τάφου, και έτσι δούλεψαν το μνημειο από κοινού το ίδιο διάστημα.
Είναι το τελειότερο από τα γνωστά αγάλματα της θεάς Δημητρας στον κόσμο, που υπήρξε Κόρη του Κρονου και της Ρέας, αδελφή της Ήρας, της Εστίας, του Δια και του Ποσειδωνα στο Ολυμπιακό πάνθεον. Ήταν η θεα των μηκωνων (παπαρούνας) με την τελετουργική παρουσία του φυτού στις γιορτες της, και του δρεπανιού για τον θερισμό των σιτηρων, καθώς εκμυστηρεύτηκε την τέχνη της σποράς, του αλωνίσματος και της καλλιέργειας των δημητριακών στους αγρότες, επιφέροντας μια ήπια επανάσταση στην διατροφή των λαών (με την κατανάλωση των υδατάνθρακων), που άλλαξε ριζικά τον τρόπο ζωής τους.
Το συγκεκριμένο άγαλμα (φωτό) προβάλλει την Δήμητρα ενθρονη, με πολλαπλες πτυχώσεις στο ένδυμα της, το δε θεϊκό ιμάτιο της σκέπει όλο το πίσω μέρος της κεφαλης, με καμπύλες αφράτες στις παρειές που καταλήγουν σε ένα θεληματικό πηγούνι.
Η γλυκιά και μηλιχεια έκφραση του προσωπου της , αποδιδει το απαράμιλλο Ελληνικό κάλλος των Ελληνιστικών χρόνων, με σεμνότητα και ευσέβεια.
Η κεφαλή του αγάλματος ήταν κατασκευασμένη από ξεχωριστό κομμάτι μαρμαρου που προστέθηκε κατόπιν στον κορμό του αγάλματος.
Τα άνω άκρα της από τον αγκώνα και κάτω λείπουν, όποτε είναι αδύνατον να προσδιορίσουμε το τι κρατουσε στα χέρια της, και ίσως δίπλα της να παρίστατο η Περσεφονη.
Είναι ομολογουμένως αριστούργημα της πλαστικης τέχνης της αρχαιότητας!

Πηγή: Korinthia Net

https://www.korinthia.net.gr>

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά