Μετρό Αθήνας: ποιες είναι οι τρεις νέες επεκτάσεις που θα υλοποιηθούν – Δύο κλάδους προς Γλυφάδα αποκτά η γραμμή 2
Τρεις νέες επεκτάσεις ανέφερε σε τηλεοπτική του παρουσία ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος. Όπως είπε οι νέες επεκτάσεις στις οποίες δίνεται βαρύτητα, είναι η επέκταση της γραμμής 4 προς Μαρούσι και Εθνική Οδό μέσω Κηφισίας και στις επεκτάσεις της γραμμής 2 προς Ίλιον και Γλυφάδα.
Με τις νέες επεκτάσεις που έχουν θέσει πλέον υποψηφιότητα η Αθήνα βάζει πλέον στόχο να ξεπεράσει τους 100 σταθμούς.
Οι 3 νέες επεκτάσεις
Οι επεκτάσεις που είναι προτεραιοποιημένες είναι
-η επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον με 3 σταθμούς
-η επέκταση της γραμμής 2 προς ΄Άνω Γλυφάδα με 2 σταθμούς και νέος κλάδος προς Γλυφάδα μέσω Ελληνικού με ακόμα δύο σταθμούς
-η επέκταση της γραμμής 4 προς Μαρούσι-Εθνική Οδό με 11 σταθμούς στα βόρεια
Η γραμμή 2 πάει Ίλιον και Γλυφάδα
Στο στόχαστρο του υπουργείου Υποδομών και της Ελληνικό Μετρό μπήκε ως πρώτη προτεραιότητα η βόρειο-δυτική επέκταση από την Ανθούπολη (Περιστέρι) να φτάσει στον σταθμό Άγιος Νικόλαος στο Ίλιον.
Οι 3 σταθμοί δημιουργούν ακόμα καλύτερες συνθήκες συγκοινωνίας στις πολυπληθείς περιοχές της Πετρούπολης, του Ιλίου και του Καματερού. Στόχος είναι να βρεθεί η χρηματοδότηση για να ολοκληρωθεί η δημοπράτηση που είναι ενεργή εδώ και 3 χρόνια.
Στα νότια εξετάζεται η τελική επέκταση του μέσου προς Γλυφάδα, όπου προβλέπονται δύο κλάδοι: ο ένας προς Άνω Γλυφάδα και ο άλλος προς το κέντρο της, μέσω Ελληνικού. Με την επέκταση αυτή θα είναι η πρώτη φορά που γραμμή μετρό στην Αθήνα θα αποκτήσει δύο κλάδους.
Όσο και αν φαίνεται περίεργο, το 2000 όταν λειτούργησαν τα πρώτα τμήματα των γραμμών 2 και 3, ο στόχος ήταν το 2006 το μέσο να έχει επεκταθεί μέχρι τη Γλυφάδα.
Αυτό δεν επετεύχθη και τώρα και έχοντας στο νου την μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό, η επέκταση της γραμμής 2 βγήκε και πάλι στην επιφάνεια. Το έργο χρειάζεται μελετητική και χρηματοδοτική ωρίμανση.
Οι επεκτάσεις της γραμμής 4
Η σημαντικότερη επέκταση όμως είναι αυτή της γραμμής 4. Πέρα από το έργο που κατασκευάζεται για το τμήμα Άλσος Βεϊκου-Γουδή με 15 νέους σταθμούς, εξετάζεται η μεγάλη επέκταση της γραμμής 4 προς βόρεια. Μέσω Κηφισίας θα φτάσει Μαρούσι και από εκεί μέσω Πεύκης και Λυκόβρυσης θα φτάσει στην Εθνική Οδό.
Πρόκειται για μία μεγάλη επέκταση με 11 νέους σταθμούς που θα ολοκληρώσουν την σύνδεση των βορείων προαστίων με το δίκτυο Μετρό της πόλης.
Για πρώτη φορά θα συνδεθούν περιοχές όπως η Πεύκη και η Λυκόβρυση και το μετρό θα “ακουμπήσει” την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας όπου θα γίνει ένα μεγάλο hub για όσους θα έχουν πορεία προς την πόλη.
Αν οι μελέτες τρέξουν είναι project που θα τα δούμε να εξελίσσονται την επόμενη δεκαετία.
Το Κέντρο Πολιτισμού Ι.Σ.Νιάρχος και η υπογειοποίηση
Στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών και της Αττικό Μετρό όμως υπάρχουν ακόμα δύο έργα.
Το πρώτο είναι η υπογειοποίηση της γραμμής 1 από Φάληρο μέχρι Πειραιά. Είναι ένα μεγάλο αίτημα του Δήμου Πειραιά για να βελτιωθεί η κυκλοφοριακή σύνδεση με το λιμάνι και τις γύρω περιοχές. Στο αντικείμενο περιλαμβάνεται και η προσθήκη ενός σταθμού. Οι μελέτες χρειάζονται επικαιροποίηση για το έργο που έχει προενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027.
Ο δεύτερος στόχος είναι το Μετρό να φτάσει στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Πρόκειται για μία δέσμευση της ελληνικής πολιτειας προς το ΙΣΝ, ένα πάγιο αίτημα από την έναρξη κατασκευής του συγκροτήματος που σήμερα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σημεία της πόλης για κατοίκους αλλά και επισκέπτες.
Σε αυτή την περίπτωση σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, υπάρχουν διάφορες εναλλακτικές διαδρομές που εξετάζονται. Η πρώτη είναι να γίνει ένα παρακλάδι από τη Γραμμή 1 και συγκεκριμένα από το σταθμό Πετράλωνα που θα εξυπηρετεί και τις πυκνοκατοικημένες γειτονιές της Καλλιθέας και θα καταλήγει στο ΚΠΙΣΝ.
Η δεύτερη είναι η κάθοδος του Μετρό, στο ΚΠΣΙΝ με άλλη γραμμή, είτε της 2 (με διακλάδωση από Συγγρού-Φιξ) είτε με την κάθοδο της μελλοντικής γραμμής 5 που ξεκινά από Άνω Ηλιούπολη περνά από Παγκράτι, θα έχει κοινούς σταθμούς με την γραμμή 4 μέχρι την Ακαδημία. Ένα σενάριο τη θέλει να κατεβαίνει στην οδό Πειραιώς και από εκεί πιο νότια ως το Κέντρο Πολιτισμού ΙΣΝ.
