Το vima365.gr είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.Απλά γαρ εστί της αλήθειας επη

Περιηγήσεις : Στο Πολεμικο Ναυτικο Μουσειο  στον Πειραια

    Απο τον Φιλιππο Καρακωστα

Μια βολτα στον Πειραιά την Δευτερά  στο λιμανι της Ζεας στο Πολεμικο Ναυτικο Μουσειο  η όπως συνηθίζεται να λέγεται Πασαλιμανι ηταν λαθος επιλογή …μια και οπως γραφει και η Πινακιδα ενημέρωσης την Δευτερά και Κυριακη ειναι κλειστά !!

Φωτο Φ.Κ

Αλλα δεν πηγε χαμένη η επίσκεψη μια και στον υπαίθριο χωρο υπήρχαν πολλα εκθέματα απο την μακρόχρονη Ναυτική μας Ιστορια

Φυσικα αυτο που τραβάει πρωτο το ματι στον υπαίθριο χωρο ειναι ο πυργίσκος του υποβρυχίου Παπανικολη  ενος θρύλου του Ναυτικού μας ..

Λιγα λογια για το μουσείο και την ιστορια του Υποβρυχίου Παπανικολη

Φωτογραφιες Φιλιππος Καρακωστας

Το Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος

Εχει συνολικής επιφάνειας περίπου 2.500 τ.μ., (μαζί με το αίθριο), βρίσκεται στον Πειραιά στο μυχό του άλλοτε όρμου της Φρεαττύδας, στην ακτή Θεμιστοκλέους όπως διαμορφώθηκε με τη δημιουργία της Μαρίνας.

Το μουσείο αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο του είδους του στην Ελλάδα και αναβιώνει την ιστορία χιλιετιών της λαμπρής ελληνικής ναυτικής παράδοσης.

Το Μουσείο αυτό ιδρύθηκε από την “Εταιρεία Ναυτικού Μουσείου και περισυλλογής κειμηλίων των κατά θάλασσαν Αγώνων του Έθνους”, που τελούσε και δρούσε υπό την προστασία του Βασιλέως των Ελλήνων.

Το 1959 στεγάστηκε σ΄ ένα νεοκλασικό παραλιακό τριώροφο κτίριο στον λιμένα Ζέας, (Ακτή Τρυφ. Μουτσουπούλου 18) στον Πειραιά, διαθέτοντας στον α’ όροφο έξι αίθουσες εκθεμάτων, καλούμενο τότε Ναυτικό Μουσείο Πειραιώς.

Όταν ξεκίνησαν τα έργα αναμόρφωσης της ακτής Φρεαττύδας, προ του μεγάλου έργου δημιουργίας Μαρίνας, με προσχώσεις του ομώνυμου όρμου, το 1965 – 1967, από τον ΕΟΤ, έγινε πρόβλεψη και της μόνιμης κτιριακής εγκατάστασης του ναυτικού μουσείου στη συνέχεια των τειχών του Πειραιά, όπου και το σύγχρονο μουσείο.

Η ιστορια του Υποβρυχιου Παπανικολη

Ο Δημήτριος Παπανικολής (1790 – 1855) ήταν σπουδαίος Έλληνας αγωνιστής και διάσημος πυρπολητής Γεννήθηκε στα Ψαρά το 1790 και από πολύ μικρή ηλικία μπήκε στο ναυτικό επάγγελμα

Το υποβρύχιο «Παπανικολής» (μαζί με το όμοιό του «Κατσώνης») ναυπηγήθηκαν στη Γαλλία μεταξύ 1926-27. Υπήρξε ένα από τα ενδοξότερα υποβρύχια του Β’ παγκοσμίου πολέμου, με πλούσια ηρωική δράση σε περιπολίες στην Αδριατική με κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Μιλτιάδη Ιατρίδη και αργότερα στη Μέση Ανατολή με κυβερνήτη τον Υποπλοίαρχο Νικόλαο Ρουσσέν. Το Υ/Β Παπανικολής (Υ2) θεωρείται το ενδοξότερο ελληνικό υποβρύχιο που έδρασε κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Έλαβε το όνομά του προς τιμήν του Ψαριανού πυρπολητή του 1821 Δημήτριου Παπανικολή. Κατά τη διάρκεια του πολέμου εκτέλεσε 14 πολεμικές περιπολίες στην Αδριατική και στο Αιγαίο, βυθίζοντας αντίπαλα σκάφη συνολικού εκτοπίσματος 13.000 τόνων.

Κατά την πρώτη φάση της εισόδου της Ελλάδας στον πόλεμο (Οκτώβριος 1940 – Απρίλιος 1941), το Παπανικολής εκτέλεσε 5 περιπολίες στην Αδριατική και βύθισε το ιταλικό ιστιοφόρο Antonietta (22 Δεκεμβρίου 1940), το ιταλικό οπλιταγωγό Firenze (3952 ΤΝ) και ένα ακόμη πετρελαιοκίνητο σκάφος (23 Ιανουαρίου 1941). Στη δεύτερη φάση του πολέμου, μετά την κατάληψη της Ελλάδας, το υποβρύχιο κατέφυγε στην Αλεξάνδρεια και εκτέλεσε 9 πολεμικές περιπολίες, εξορμώντας από ναυτικές βάσεις της Μέσης Ανατολής (Μάιος 1941 – Οκτώβριος 1944). Βύθισε διάφορα επιταγμένα από τους Γερμανούς και τους Ιταλούς ιστιοφόρα στο Αιγαίο (κυρίως στο Δυτικό), στην περιοχή της Κρήτης και των Δωδεκανήσων. Επιπλέον, ένα φορτηγό 8.000 τόνων κοντά στη Ρόδο (27 Απριλίου 1941) και άλλο ένα 6.000 τόνων πέριξ της Κρήτης (τέλη 1942). Παράλληλα, έφερε σε πέρας ειδικές αποστολές, όπως αποβιβάσεις και παραλαβές πρακτόρων ή καταδρομέων.

Διενήργησε, επίσης, στη Μέση Ανατολή συνολικά 10 ακόμα πολεμικές περιπολίες. Επέστρεψε στην Ελλάδα μετά την Απελευθέρωση και το 1945 παροπλίσθηκε. Ο πυργίσκος του Υ/Β Παπανικολής διατηρήθηκε στη βάση υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού και στη συνέχεια τοποθετήθηκε ως έκθεμα στο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος, στον Πειραιά (φωτογραφία).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Ολικό μήκος 62.5μ.

Μέγιστο πλάτος 5.3μ.
Ύψος 3.6μ.
Εκτόπισμα 576/775 τον.
Ταχύτητα 14 kts και εν καταδύσει 9,5 kts
Ακτίνα δράσεως στην επιφάνεια 1.500 μίλια, μεγίστη 3.500 miles με 10 kts. Σε κατάδυση 100 miles με 5 kts.
Πλήρωμα 39-45 άνδρες

ΠΡΟΩΣΗ
Schnaider-Carels Diesel 1.300 hp

Ηλεκτρική 1.000 hp

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΧΗΣ
6 Τορπιλλοσωλήνες 21 ιντσών (2 εσωτερικοί – 4 εξωτερικοί εκ των οποίων οι 2 στην πρύμνη)

1 πυροβόλο 100 χιλ. – 2 πολυβόλα

ΠΗΓΗ στοιχείων : https://zeitgeist.gr/

Το σίγουρο ειναι οτι θα το επισκεφθούμε μια και το Μουσείο ειναι μοναδικο στο ειδος του στην Ελλάδα………  Κατι που προτρέπουμε να κάνετε και εσείς ………….

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ vima365

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά