Το vima365.gr είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.Απλά γαρ εστί της αλήθειας επη

ΤΑ ΠΟΛΥ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ 9 ΠΡΑΓΜΑΤΑ

Τα πραγματικά επιτυχημένα παιδιά δεν έχουν υψηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις αλλά αυτοπεποίθηση και συναισθηματική ασφάλεια

Όταν μιλάμε για επιτυχημένα παιδιά, κάποιοι από μας σκέφτονται αριστούχους μαθητές, εξαιρετικούς αθλητές και υψηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς, η πραγματική επιτυχία έγκειται περισσότερο στο να μεγαλώνεις παιδιά, που έχουν αυτοπεποίθηση, ενσυναίσθηση και είναι συναισθηματικά ασφαλή.

Οι γονείς, που καταλαβαίνουν την έννοια της επιτυχίας, υιοθετούν κάποιες φορές αντισυμβατικές στρατηγικές, που δίνουν έμφαση στην καλλιέργεια της περιέργειας, της αγάπης για τη μάθηση και στην συναισθηματική νοημοσύνη.

Σύμφωνα με τη σύμβουλο γονέων Reem Raouda αυτά είναι τα εννέα πράγματα, που οι εν λόγω γονείς εφαρμόζουν από πολύ νωρίς:

1. Δουλεύουν με τον εαυτό τους

Καταλαβαίνουν ότι η δική τους συμπεριφορά επηρεάζει τον τρόπο που αντιδρούν τα παιδιά σε δύσκολες καταστάσεις. Έτσι, προσέχουν πώς διαχειρίζονται το άγχος τους μπροστά στα παιδιά.

2. Αποφεύγουν τους συνεχείς επαίνους.

Οι έπαινοι, αν και καλοπροαίρετοι, μπορεί να δημιουργήσουν την ανάγκη για συνεχή επιβεβαίωση. Αντίθετα, όταν οι γονείς ενθαρρύνουν τα παιδιά να σκεφτούν πώς νιώθουν όταν πετυχαίνουν κάτι σημαντικό τα βοηθάνε να αισθάνονται υπερήφανα για τα επιτεύγματά τους.

3. Επικεντρώνονται στη σχέση τους με τα παιδιά τους.

Μέσα από ποιοτικό χρόνο και κοινές εμπειρίες, κάνουν τα παιδιά τους να αισθάνονται ότι έχουν αξία, ασφάλεια και κατανόηση. Αυτό ενισχύει, επίσης, την αυτοπεποίθηση του παιδιού να πάρει ρίσκα και να ευδοκιμήσει.

4. Δεν τιμωρούν τα παιδιά τους.

Αποφεύγουν τις τιμωρίες, γιατί γνωρίζουν ότι δημιουργούν δυσαρέσκεια και αποσύνδεση. Αντίθετα, αφήνουν τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν τις φυσικές συνέπειες των πράξεών τους και να διδαχθούν από τα λάθη τους.

5. Δεν επιβραβεύουν τις ακαδημαϊκές επιτυχίες.

Δεν υπόσχονται και δεν προσφέρουν ανταμοιβή για τους καλούς βαθμούς αλλά καλλιεργούν την αγάπη για τη μάθηση. Είτε τα παιδιά αριστεύουν είτε απλά κάνουν την προσπάθειά τους, οι γονείς καθιστούν σαφές ότι οι βαθμοί δεν καθορίζουν την αξία τους.

6. Εκτιμούν τις ερωτήσεις παρά τις απαντήσεις.

Ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να ρωτάνε «γιατί» και «πώς», αντί να αποδεχτούν απλώς τη «σωστή» απάντηση. Αυτό ενθαρρύνει την περιέργεια και δίνει στο παιδί τους την αυτοπεποίθηση να αμφισβητεί το status quo – βασικά χαρακτηριστικά των μελλοντικών ηγετών.

7. Αφήνουν τα παιδιά τους να τους διδάξουν κάτι.

Είτε λύνοντας ένα μαθηματικό πρόβλημα είτε εξηγώντας ένα αγαπημένο παιχνίδι, αυτές οι στιγμές δίνουν στο παιδιά την αίσθηση ότι είναι σημαντικά. Κάνοντας ένα βήμα πίσω και αφήνοντας το παιδί τους να αναλάβει έναν ηγετικό ρόλο, καλλιεργούν την αυτοεκτίμησή του.

8.Κάνουν το διάβασμα καθημερινή συνήθεια.

Το διάβασμα δεν είναι αγγαρεία – είναι μέρος της καθημερινότητας, κάτι φυσικό και ευχάριστο. Μαθαίνοντας τα παιδιά από πολύ μικρά να διαβάζουν βιβλία με εικόνες ή με μουσική, ενισχύουν τη δημιουργικότητα και τη δια βίου αγάπη για τη μάθηση.

9. Διδάσκουν στα παιδιά να αγκαλιάζουν τα συναισθήματά τους.

Αντιμετωπίζουν τα συναισθήματα ως κάτι πολύτιμο, όχι κάτι που πρέπει να διορθώσουν ή να αποφύγουν. Όταν το παιδί είναι αναστατωμένο γιατί έχασε ένα παιχνίδι, για παράδειγμα, μπορεί να πούνε: «Μπορώ να δω πόσο πολύ αυτό έχει σημασία για σένα. Είναι δύσκολο να χάσεις κάτι για το οποίο νοιάζεσαι». Αυτή η απλή επικύρωση βοηθά το παιδί να επεξεργαστεί τα συναισθήματα και να αναπτύξει ανθεκτικότητα.

 

ΠΗΓΗ https://www.vwoman.gr/ta-p

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά