ΘΗΣΕΑΣ ΚΑΙ ΜΙΝΩΣ
Aπο την Αρχαιολογο Σοφία Δημητριαδου Κοκκίνου
Ο Μίνωας, ο θαλασσοκράτορας βασιλιάς της Κρήτης, ήταν στην Πάρο όταν έμαθε πως ο γιος του Ανδρόγεως σκοτώθηκε από τον ταύρο του Μαραθώνα.
Αυτό είχε άσχημες συνέπειες για την Αθήνα και τον βασιλιά Αιγέα.
Ο Μίνωας με το στόλο του ήρθε εναντίον της Αθήνας και πολιόρκησε την πόλη.
Ο Αιγέας ρώτησε το Μαντείο των Δελφών τι έπρεπε να κάνει. Η απάντηση ήταν «δώστε ότι ζητήσει».
Ο Μίνως ζήτησε, για εννιά χρόνια να στέλνουν στην Κρήτη επτά νέους και επτά νέες για να τους ρίχνει στο Λαβύρινθο.

Ήταν ο τρίτος χρόνος και ο Θησέας, ο γιος του Αιγέα, είχε έρθει στην Αθήνα,. Ζήτησε να είναι αυτός ένας από τους νέους (Ελλάνικος).
Πριν φύγουν, θυσίασε στην Αφροδίτη και ζήτησε την προστασία της.
Έφυγαν με το πλοίο του Μίνωα και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αυτός ερωτεύτηκε την Ερίβοια, μία από τις επτά νέες.
Ο Θησέας μόλις κατάλαβε τις διαθέσεις του αντέδρασε και ειπε «Αν εσύ είσαι γιος του Δία, εγώ είμαι γιος του Ποσειδώνα» Γέλασε ο Μίνως, έβγαλε το δαχτυλίδι του και το πέταξε στη θάλασσα.
«Αν είσαι γιος του θεού της θάλασσας,φέρε μου πίσω το δαχτυλίδι μου.»
Χωρίς δισταγμό ο Θησέας ρίχτηκε στη θάλασσα.
Αμέσως παρουσιάστηκε ο Τρίτωνας, γιος του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης και του έδειξε το δρόμο για το παλάτι.

Στην εικόνα, αντίγραφο έργο από αγγείο του 5ου αι. στο Λούβρο.
Ο Ποσειδώνας καθισμένος σε υπέροχο θρόνο, δέχεται με χαρά το γιο του, και η Αμφιτρίτη ετοιμάζεται να τον στεφανώσει με το χρυσό στεφάνι που της είχε κάνει δώρο η Αφροδίτη στο γάμο της.
Δυο Νηρηίδες που είχαν βρει το δαχτυλίδι ήρθαν και του το έδωσαν.
Η συνέχεια της ιστορίας είναι γνωστή. Με τη βοήθεια της Αφροδίτης που έκανε την Αριάδνη, την κόρη του Μίνωα, να ερωτευτεί τον Θησέα, η νέα του έδωσε ένα κουβάρι κλωστή,τον περίφημο «μίτο» για να μπορέσει να βγει από τον Λαβύρινθο. (Πλούταρχος).
Έτσι, νικητής ο Θησέας σκότωσε το Μινώταυρο και απάλλαξε την Αθήνα από τον τρομερό φόρο του Μίνωα.
Στη δεύτερη εικόνα, ο Θησέας θριαμβευτής γυρίζει στην Αθήνα. Μεγάλοι και παιδιά τον υποδέχονται με χαρά και ευγνωμοσύνη.
Τοιχογραφία 1ος μ.Χ αι. Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Νάπολης.
Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.