Η ΚΟΡΗ ΤΗΣ «ΩΣΕΡ»
Απο την Μιράντα Σκηνίτη – Διπλωματούχος Ξεναγος
Η ΚΟΡΗ ΤΗΣ «ΩΣΕΡ» (DAME D’AUXERRE) (650-625 π.Χ.)
Το περίφημο αγαλμάτιο της αρχαϊκής Κόρης της Ωσέρ, κοσμεί τις αρχαιοελληνικές συλλογές του Λούβρου από το 1907.
Είναι άγνωστης προέλευσης, πιθανό εύρημα των πρώϊμων ανασκαφών στην Κρήτη των αρχών του (19 ου) αιώνα που τα πράγματα ήταν επιεικώς ανεξέλεγκτα.


Ανήκει καλλιτεχνικά στον «δαιδαλικό ρυθμό» της Κρητικής Τέχνης, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που συναντάμε στην Γόρτυνα, και πιθανότερα στην Ελευθέρνα.
Φαίνεται να υπάρχει το «ταίρι» της Κυρίας της Ωσέρ στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ελευθέρνας , που είναι η Κόρη της Ελευθέρνας που έφερε στο φώς ο καθηγητής Νίκος Σταμπολίδης.
Τα στοιχεία ομοιότητας των δύο (2) αγαλμάτων είναι προφανή κατά την γνώμη του, με την πέτρα να προέρχεται από το ίδιο λατομείο, με τα μακριά δάχτυλα των χεριών σε στάση προσευχής, και τα κρόσσια των ενδυμάτων τους που είναι πανομοιότυπα.
Η Κυρία της Ωσέρ φιλοτεχνήθηκε το (650-625 π.Χ.) κατά την πρώϊμη αρχαϊκή περίοδο (ανατολίζουσα), και έχει ύψος (75 εκ.), και πλάτος (20,5 εκ.), από μαργαρικό ασβεστόλιθο με έντονα ίχνη πολυχρωμίας.

Στέκει ευθυτενής με την δεξιά παλάμη λυγισμένη στο στήθος σε στάση δέησης, και το αριστερό χέρι κολλητό κάθετα στον αριστερό μηρό της.
Διαθέτει ωοειδές πρόσωπο με απαλό μειδίαμα, αυστηρή μετωπικότητα και βαριά πολυεπίπεδη κόμη (σαν την δαιδαλική περούκα).
Έχει μικρή μέση , και είναι ντυμένη με διακοσμημένο φόρεμα ευφάνταστα, με φαρδιά ζώνη, και επίβλημα στούς ώμους. Θεωρείται το καλύτερα διατηρημένο γλυπτό του (7ου π.Χ.) αιώνα παγκοσμίως!
Ένα γύψινο αντίγραφο με τον πλήρη χρωματισμό της, εκτίθεται στο Τμήμα Κλασικών Σπουδών του Cambridge University.
Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.