Το vima365.gr είναι μια έντιμη προσπάθεια, ανιδιοτελής, που αξίζει την στήριξή σας.Απλά γαρ εστί της αλήθειας επη

Συνέντευξη της Εικαστικού ΚΥΡΑ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ

 

  Προσκεκλημένη : ΚΥΡΑ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ

   Συνέντευξη : Φιλιππος Καρακωστας

Φ.Κ : Θα θέλαμε να γνωρίσουμε  την εικαστικο  Κυρα Αλεβιζου .. λιγο πριν μια ακομα έκθεση σας σε λιγες μερες    εγκαινιαζεται ..  πεστε μας για αυτην ;

 Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη που μου δίνεται η ευκαιρία να παρουσιάσω τη συγκεκριμένη δουλειά μου στους πανέμορφους  χώρους της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά.

Είναι μια σειρά έργων με αφετηρία τις μεγάλες καραντίνες του covid σε ό, τι αφορά τα υλικά, Δηλ. μάζεψα τις βεβαιώσεις εξόδων στις μεγάλες καραντίνες, όπως και τα ξερά φύλλα της μανόλιας,  χρησιμοποιημένες μάσκες, ( γιατί μου είχαν τελειώσει τα υλικά), και έφτιαξα με αυτά εικαστικά ενδύματα, υπονοώντας τη γυναίκα.

Επειδή εκεινο τον καιρό πλήθυναν οι γυναικοκτονίες ήθελα με τον δικό μου τρόπο να τον καταδικάσω .

Επίσης βλέποντας από τα Μ.Μ.Ε. ειδήσεις συγκλονιστικές , για τη δική μου ψυχολογική άμυνα( ξεκίνησε και ο πόλεμος στην Ουκρανία), γύριζα στο παρελθόν όταν ήμουν προσχολικής ηλικίας παιδί ,εξ ου και τ﨨 θυμάμα騨 ο τίτλος της έκθεσης.

Φ.Κ :  Και ας παμε στο κομματι της εικαστικής σας δουλειας … Μιληστε μας για το τι ειναι αυτο που σας αρεσει ιδιαίτερα σε ενα εργο  σας ; Απο τον προγραμματισμο μεχρι και την ολοκλήρωση του

 

  Δεν έχω προσέξει τι μου αρέσει περισσότερο στη δουλειά μου, εμένα μου αρέσει να δημιουργώ και αυτό που θαυμάζω τελικά σε μένα εκ των υστέρων το καταλαβαίνω , είναι ότι με το παραμικρό δουλεύω και δημιουργώ .

Ούτε το μεγάλο εργαστήρι διαθέτω( είναι έργα που τα έχω φτιάξει χάμω), ούτε έχω χρηματοδότες.

Φ.Κ :  Τι σας κάνει να θέλετε να δημιουργείτε; 

   Αυτό που με κάνει να δημιουργώ είναι η εσωτερική μου ανάγκη, δηλ. σαν μία ψυχοθεραπεία. Όταν ήμουν φοιτήτρια στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας , ο δάσκαλός μας ο αείμνηστος Γιάννης Μόραλης μας έλεγ娨 παιδιά μην περιμένετε την επιφοίτηση του Αγίου  Πνεύματος για να δουλέψετε, πρέπει να δουλεύετε καθημερινά¨¨αυτό κάνω καιγώ δουλεύω σε καθημερινή βάση όπου κι αν βρίσκομαι.

Φ.Κ : Πόση βαρύτητα έχει για εσάς  η ανάγνωση του έργου σας;

 Έχει βαρύτητα , παίζει ρόλο να μπορεί το έργο να μπαίνει μέσα στον θεατή, αλλά αυτό γίνεται με τη γνώση και τη μύηση που έχει το άτομο. Και μάλιστα από νεαρή ,μάλλον παιδική ηλικία να μυείται.

Φ.Κ : Υπάρχουν κάποιοι προβληματισμοί που αναδεικνύονται μέσα τα εργα σας ;

 Βεβαίως και υπάρχουν προβληματισμοί και στοχασμοί που απορρέουν , αυτός είναι και ο σκοπός του έργου!

Φ.Κ :  Κατά τη γνώμη σας μπορεί ένας εικαστικός στην Ελλάδα του σήμερα, να εξελιχθεί και εν τέλει να ζήσει μέσα από την τέχνη του;

 Το βλέπω ακόμα και σήμερα δύσκολο, ωστόσο δεν είναι ακατόρθωτο, μερικοί , πολύ λίγοι το κατορθώνουν.

Φ.Κ :  Σήμερα έχουν ενισχυθεί περισσότερο οι καλλιτεχνικές συνέργειες ή παραμένει δυναμική η παρουσία των αυτόνομων (πολυ-)καλλιτεχνών;

 Υπάρχουν εικαστικές ομάδες αξιόλογες , αλλά και συνεργασίες φτιάχνουμε μεταξύ μας οι καλλιτέχνες ή επιλεγόμαστε από Ιστορικούς Τέχνης.

Φ.Κ :  Πως η κοινωνικοπολιτική κατάσταση και στις δύο χώρες έχει επηρεάσει τις δουλειές τους;

. Πάντα η κοινωνικοπολιτική κατάσταση επιδρά στο έργο του καλλιτέχνη , είναι η μαρτυρία του και όχι μόνον.

Φ.Κ : Υπάρχουν εικαστικοί  που εχετε  … ΄΄αδυναμία΄΄ ;;

  Μου αρέσουν αρκετοί θα έλεγα Ιερώνυμος Boss, Sandro Botticelli, Leonardo, Michelangello,Paul Gaughen, Wiliam Kentriks, Γιάννης Μόραλης, Χρ. Καπράλος Δημ. Πικιώνης,Ν. Χ. Γκίκας Ν. Νικολάου κ.α.

 Φ.Κ : Στην Καλλιτεχνικη  Τεχνη , και στα μηνυματα που πολλες φορες θελει να στειλει  ο καλλιτέχνης … ΥΠΑΡΧΟΥΝ  ορια ;;

 Στην Τέχνη δεν υπάρχουν όρια κατ΄εμέ. Ωστόσο  προσπαθούμε εμείς οι καλλιτέχνες να είμαστε διακριτικοί.!

Φ.Κ : Ευχαριστώ την κ Κυρα Αλιγιζακη  για αυτην την συνέντευξη και εύχομαι καλη επιτυχια στην νεα της  εκθεση .

ΚΥΡΑ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
Γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε στη Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας 1977-
1985 Ζωγραφική, Ψηφιδωτό, Νωπογραφία Χαρακτική( ξυλογραφία και Χαλκογραφία). Έχει
παρουσιάσει ζωγραφικά έργα και εγκαταστάσεις σε έντεκα (11) Ατομικές Εκθέσεις και
ογδόντα εφτά (87) ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 

Έκθεση στη ΔΗΜΟΤΙΚΉ Πινακοθήκη Πειραιά της Κύρας Αλιγιζάκη.
Στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά εγκαινιάζεται την Τετάρτη 18 Ιουνίου η έκθεση της
εικαστικού Κύρας Αλιγιζάκη με τίτλο ΄΄θυμάμαι ΄΄.

Πρόκειται για κατασκευές κυρίως με
επίκεντρο την ενδυμασία υπονοώντας την γυναίκα με στοχασμούς και προβληματισμούς
που θέτει η καλλιτέχνης.

Τα υλικά που χρησιμοποιεί είναι ευτελή( φύλλα ξερά ,μάσκες
προστασίας, κάρτες παρκομέτρων και βεβαιώσεις εξόδου στις καραντίνες). Τον κατάλογο
της έκθεσης προλογίζει η Ιστορικός Ευαγγελία Μπαφούνη, Διευθύντρια Πολιτισμού της
Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά ,κατόπιν αναλύει από επιστημονικής πλευράς ο
ψυχολόγος δρ. Μιχάλης Πουλάκης, καθηγητής κλινικής ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της
Ινδιανάπολης των Η.Π.Α., το ρόλο της ενδυμασίας στην Ψυχολογία και η Μαρία –Μόσχα
Καρατζόγλου ,Ιστορικός Τέχνης του Ε.Κ.Π.Α .γράφει για τις ενότητες των έργων της
εικαστικού .

Η έκθεση θα είναι ανοιχτή από Δευτέρα έως και Παρασκευή πρωί 10.00-
13.00μ.μ.και απόγευμα 19.00-21.00. Σάββατο πρωί 11.00-13.00μ.μ.Κυριακη κλειστά
Διάρκεια έκθεσης :18-28 Ιουνίου 2025.

Την έκθεση  προλογίζει η Ευαγγελία Μπαφούνη, Ιστορικός και Διευθύντρια Πολιτισμού του Δήμου Πειραιά. Γράφουν επίσης ο δρ. Μιχάλης Πουλάκης ψυχολόγος και καθηγητής κλινικής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Ινδιανάπολης των Η.Π.Α., επίσης η Ιστορικός Τέχνης του Ε.Κ.Π.Α. ,Μαρία -Μόσχα Καρατζόγλου. Πρόκειται για μια σειρά εικαστικών ενδυμάτων ,(υπονοώντας τη γυναίκα ) με ευτελή υλικά (μελάνια, μολύβια, ακρυλικά ,πάνω σε βεβαιώσεις εξόδων στις μεγάλες καραντίνες, φύλλα ξερά ραμμένα και κεντημένα με κλωστές και νήματα). Όλα υμνούν τη γυναίκα για τους αγώνες της ή άλλα καταδικάζουν την έμφυλη βία , την κακοποίηση και τις γυναικοκτονίες. Όπως επίσης και τον πόλεμο ή τους πολέμους ανά την υφήλιο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφου εγκριθεί πρώτα απο τον διαχειριστή για την αποφυγή υβριστικού η προσβλητικού περιεχομένου.

Με Μια Ματιά